23 Mayıs 2012 Çarşamba

Arpa Şehriye Salatası


Arpa Şehriye

Ev hanımlığı deneyimim ne yazık ki kısa sürdü. Dün iş hayatına dönüş yaptım, evde olmayı da sevmiştim aslında. Mutfakta bol bol vakit geçirebiliyordum. İyi bir fırsat çıkınca reddedemedim. Mülakatlar, işe giriş evraklarının hazırlanması vs. derken sayfamı biraz ihmal ettim. O yüzden hemen yeni bir tarifle vicdanımı rahatlatıyorum :)

Çok lezzetli, yumuşak oluşuyla yaşlıların ağzına layık ve doyurucu bir salata ayrıca yapımı da çok kolay.

Arpa Şehriye Salatası

Malzemeleri

1 paket arpa şehriye
2 yemek kaşığı tereyağ yada sıvı yağ (ben tereyağını tavsiye ederim)
1 demet dereotu
Mayonez
Sarımsaklı yoğurt
Tuz

Yapılışı

1) Arpa şehriyeler makarna haşlıyormuş gibi suda haşlanır.
2) Haşlama suyuna yağ ve tuz eklenir. (ben daha lezzetli olduğunu düşündüğüm için tereyağ kullanıyorum)
3) Haşlanan şehriyeler mayonez, sarımsaklı yoğurt ve ince kıyılmış dereotuyla karıştırılır.
4) Servis tabağına alındıktan sonra dereotu ile süslenebilir.
Afiyet olsun..

4 yorum:

  1. güzelim ellerine sağlık, çok güzel görünüyor yaptıkların, seni takibe de aldım.Arpa şehriyenin pilavını da çok severim, böyle de yapıcam en kısa sürede
    sevgiler, bana da beklerim!
    http://benozlemsahsenbizzatkendim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Yap mutlaka canım, tavsiye ediyorum :) ben de seni takipteyim ;)

    YanıtlaSil
  3. Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
    www.cay-makineleri.com

    YanıtlaSil